• Fast frakt: 29 kr
Item 1 of 3

Retur & Reklamation

Vi rekommenderar dig att läsa igenom våra köp- och leveransvillkor innan du utför en retur / reklamation. Dessa finner du här: Köp- och leveransvillkor 

ÅNGERRÄTT – RETURER
Hos oss har du alltid trettio (30) dagars ångerrätt (gäller ej företag). Du som konsument har rätt att undersöka produkten (gäller ej reservdelar, minneskort, usb-stickor, batterier, powerbanks, hörlurar/headset, hygienartiklar). Om någon av dessa produkter är plomberad inkluderas den bara av ångerrätten så länge plomberingen är obruten.

Returnerar du en oanvänd produkt med tillhörande etiketter och i sin originalförpackning inom 30 dagar återbetalas hela beloppet minus fraktkostnaden. Vid ångerrätt/öppet köp ersätter vi inte fraktkostnader tillbaka till oss och ansvaret att försändelsen når oss ligger hos dig som kund. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen. Vid defekt förpackning eller uppenbar åverkan på produkten kommer prisavdrag att ske på minst 30% av produktens värde och kan i vid betydande åverkan nekas återköp. Du står själv för portokostnaden vid retur.

Vi utför inte några byten, om du önskar en annan vara än den du mottagit så gör du en retur och beställer en ny vara. När vi godkänner returen återbetalas beloppet för den returnerade varan.

Så här gör du en retur av en vara när du ångrar ditt köp: 

Klicka här för att logga in på din order med ordernummer och e-postadress

Följ instruktionerna för att skapa retur

REKLAMATION
Reklamation till Teknikdelar ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom 36 månader från det att varan mottagits. Teknikdelar förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Vid reklamation, kontakta kundtjänst så skickar vi dig en svarspostadress för fri returfrakt. Teknikdelar har ingen möjlighet att i efterhand ersätta kostnaden för returfrakt om du väljer att skicka reklamationen utan att först ha kontaktat oss.

Enheter som utsätts för vatten- och fuktskador omfattas inte av garantin. Detta gäller även Smartwatch och aktivitetsarmband med IPX-klassificering.

Felaktiga reklamationer debiteras med minimum 249 kr inkl. moms upp till den faktiska hanteringskostnaden. Ansvaret för att försändelsen når oss ligger på dig som kund. Vi står för returfraktkostnaden (Gäller ej företag och ej spårbart) för godkända reklamationer, önskar du skicka spårbart så får du som kund stå för returkostnaden.

Vi erbjuder 12 månaders garanti på vårt sortiment, med undantag av förbrukningsvaror och batterier. På dessa varor erbjuder vi 6 månaders garanti.

Så här gör du för att reklamera en vara:

Klicka här för att logga in på din order med ordernummer och e-postadress

Följ instruktionerna för att skapa reklamation

ÅTERBETALNING
Väljer du att få pengarna tillbaka för din reklamation, så återbetalas de till det konto du betalade med vid beställning. Har du valt att betala med faktura ber vi dig att logga in på my.walley.se och pausa betalningen tills att ditt ärende blivit hanterat. Har du valt kortbetalning återbetalas pengarna till samma konto som pengarna drogs från.