Retur & Reklamation
Vi rekommenderar dig att läsa igenom våra köp- och leveransvillkor innan du utför en retur / reklamation. Dessa finner du här: Köp- och leveransvillkor
Förlängt öppet köp
Just nu erbjuder vi förlängt öppet köp till och med 15 januari 2025.
ÅNGERRÄTT – RETURER
Hos oss har du alltid trettio (30) dagars ångerrätt (gäller ej företag). Du som
konsument har rätt att undersöka produkten varsamt, se till att inte skada
produkt eller förpackning mer än vad som krävs för att undersöka den. Hygienartiklar som t.ex. hörlurar av in-ear typ får enbart returneras om plomberingen är obruten.
Returnerar du en oanvänd produkt med tillhörande etiketter och i sin originalförpackning inom 30 dagar återbetalas hela beloppet minus fraktkostnaden. Vid ångerrätt/öppet köp ersätter vi inte fraktkostnader tillbaka till oss. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen. Om produkt eller förpackning påverkats mer än vad som krävs för att undersöka produkten förbehåller vi oss ett avdrag på återbetalningen som motsvarar värdeminskningen på produkten.
Vi utför inte några byten, om du önskar en annan vara än den du mottagit så gör du en retur och beställer en ny vara. När vi godkänner returen återbetalas beloppet för den returnerade varan.
Så här gör du en retur av en vara när du ångrar ditt köp:
Klicka här för att logga in på din order med ordernummer och e-postadress
Följ instruktionerna för att skapa retur
Du kan även kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig med returen
REKLAMATION
Reklamation till Teknikdelar ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom 36 månader från det att varan mottagits. Teknikdelar förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Vid reklamation, kontakta kundtjänst så skickar vi dig en returfraktsedel eller svarspostadress för fri returfrakt. Teknikdelar har ingen möjlighet att i efterhand ersätta kostnaden för returfrakt om du väljer att skicka reklamationen utan att först ha kontaktat oss.
Enheter som utsätts för vatten- och fuktskador omfattas inte av garantin. Detta gäller även Smartwatch och aktivitetsarmband med IPX-klassificering.
Felaktiga reklamationer debiteras med minimum 249 kr inkl. moms upp till den faktiska hanteringskostnaden. Vi står för returfraktkostnaden (Gäller ej företag och ej spårbart) för godkända reklamationer, önskar du skicka spårbart så får du som kund stå för returkostnaden.
Vi erbjuder 12 månaders garanti på vårt sortiment, med undantag av förbrukningsvaror och batterier. På dessa varor erbjuder vi 6 månaders garanti.
Så här gör du för att reklamera en vara:
Klicka här för att logga in på din order med ordernummer och e-postadress
Följ instruktionerna för att skapa reklamation
Du kan även kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig
med reklamationen
ÅTERBETALNING
Väljer du att få pengarna tillbaka för din reklamation, så återbetalas de till det konto du betalade med vid beställning. Har du valt att betala med faktura ber vi dig att logga in på my.walley.se och pausa betalningen tills att ditt ärende blivit hanterat. Har du valt kortbetalning återbetalas pengarna till samma konto som pengarna drogs från.