Fast frakt 29kr

| ★ 4.4 Trustpilot

Snabba leveranser

500 kr till fri frakt!
Vald enhet: Byt enhet här
Välj enhet

Fast frakt 29kr

| ★ 4.4 Trustpilot

Snabba leveranser

Retur & Reklamation

Vi rekommenderar er att läsa igenom våra ordervillkor innan ni utför en retur / reklamation. Dessa finner ni här: Ordervillkor 

Vi har tagit fram nödvändiga ordervillkor längst ned på denna sidan. 

 

Så här gör du en retur eller byte av en vara: 

 

1. Skriv ut och fyll i returblanketten. Har ni inte tillgång till skrivare, klicka här.

2. Packa ner varorna tillsammans med returblanketten med samma emballage som ni fått er beställning levererad i eller använd eget paket.

3. Returen ska skickas till följande adress: 

Spares Nordic AB/Teknikdelar.se

Box 8081

200 41 Malmö

4. Ange er avsändaradress på paketets baksida.

5. Skicka paketet med PostNord. Fungerar både med spårbart och frimärke. (Annan speditör mottages ej)

6. Vänligen invänta ett mail när er retur är hanterad.

 

Notera att vi inte erbjuder vi inte returfraktsedel när ni önskar returnera varor inom ångerrätten/öppet köp, därav får ni stå för returfraktkostnaden. Hanteringstiden för en retur/reklamation är uppemot 10 arbetsdagar. Vi vill även påminna er att vi inte utför några byten, utan du får själv göra en ny order på önskad vara så genomförs en återbetalning vid godkänd retur på det du skickar tillbaka. 

 

Så här gör du för att reklamera en vara:

  • Om du mottagit en defekt eller felaktig får vi be dig klicka här eller kontakta oss via chatten som är bemannad vardagar mellan 09.00-16.30 - så återkommer vi med ytterligare instruktioner.

 

ÅNGERRÄTT – RETURER

Hos oss har du alltid fjorton (14) dagars ångerrätt (gäller ej företag). Du som konsument har rätt att undersöka produkten (gäller ej reservdelar, minneskort, usbstickor, batterier, hörlurar/headset, hygienartiklar). Om någon av dessa produkter är plomberad inkluderas den ej av ångerrätten vid bruten plombering.

 

Returnerar du en oanvänd produkt med tillhörande etiketter och förpackning inom 14 dagar återbetalas hela beloppet minus fraktkostnaden. Vid ångerrätt/öppet köp ersätter vi inte fraktkostnader till oss och ansvaret att försändelsen når oss ligger hos dig som kund. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen. Vid defekt förpackning eller uppenbar åverkan på produkten kommer prisavdrag att ske på minst 30% av produktens värde och kan i vid betydande åverkan nekas återköp. Du står själv för portokostnaden vid retur.

 

REKLAMATION

Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Reklamation till Teknikdelar ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom sex (6) månader. Teknikdelar förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp. Teknikdelar har ingen möjlighet att i efterhand ersätta kostnaden för returfrakt.

 

Felaktiga reklamationer debiteras med minimum 249 kr inkl. moms upp till den faktiska hanteringskostnaden. Ansvaret för att försändelsen når oss ligger på dig som kund. Vi står för returfraktkostnaden (Gäller ej företag och ej spårbart) för godkända reklamationer, önskar du skicka spårbart så får du som kund stå för returkostnaden. Vi erbjuder 12 månaders garanti på hela vårt sortiment.

 

ÅTERBETALNING

Väljer du att få pengarna tillbaka för din retur/reklamation, så krediteras du till det konto som du betalade med vid beställning. Har du valt att betala med faktura ber vi dig att logga in på Klarna och pausa betalningen tills att ditt ärende blivit hanterat. Har du valt betalt att betala med kortbetalning återbetalas pengarna till samma konto som pengarna drogs från.

 

Trustpilot

Genom att fortsätta surfa på denna sida godkänner du användningen av cookies. Läs mer i vår integritetspolicy.