• Fast frakt: 29 kr
Item 1 of 3

Ordervillkor för Teknikdelar

 

Tillämpning och konsumentskydd

De här Allmänna villkoren (”Villkoren”) är tillämpliga på det köpeavtal som du som konsument sluter med Spares Nordic AB, organisationsnummer 556998-9444, nedan kallat Teknikdelar. För att tillvarata dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen (2022:260), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt dataskyddsförordningen (GDPR) på samtliga köp på www.teknikdelar.se

Integritetspolicy
För oss på Teknikdelar) är det viktigt att du alltid känner dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss. Med hjälp av vår integritetspolicy vill vi visa hur vi säkerställer att dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning. Vi vill göra det så enkelt som möjligt för dig som konsument att förstå hur vi behandlar dina personuppgifter. Läs vår integritetspolicy i sin helhet här

Köpinformation
Din order skickas från vårt lager i Malmö. Ändringar och tillägg måste göras innan din order behandlas och skickas från oss. Om du upptäcker eventuella felaktigheter på din order är det därför viktigt att du omgående kontaktar vår kundservice (länk: https://teknikdelar.zendesk.com/hc/sv för att om möjligt ändra din order.

Vi erbjuder 12 månaders garanti på vårt sortiment, med undantag av förbrukningsvaror, batterier och produkter där vi på produktsidan angivit kortare garantitid. På förbrukningsvaror och batterier erbjuder vi 6 månaders garanti.

Priser
Samtliga priser anges inklusive moms. Eventuella avgifter för frakt och fakturaavgifter kan tillkomma, vilket i sådana fall framgår i kassan. Efter att en beställning bekräftats kan pris endast ändras på grund av omständigheter som vi inte råder över (t.ex. krig, naturkatastrofer m.m.) samt vid uppenbara felaktigheter i det angivna priset.

Ångerrätt - Returer
Hos oss har du alltid trettio (30) dagars ångerrätt (gäller ej företag). Vill du under denna tid returnera en vara för byte eller återköp ska du följa returhanteringen på följande länk: https://www.teknikdelar.se/returns Du som konsument har rätt att undersöka produkten (gäller ej reservdelar, minneskort, usb-stickor, batterier, powerbanks, hörlurar/headset, hygienartiklar). Om någon av dessa produkter är plomberad inkluderas den bara av ångerrätten så länge plomberingen är obruten.

Returnerar du en oanvänd produkt med tillhörande etiketter och i sin originalförpackning inom 30 dagar återbetalas hela beloppet minus fraktkostnaden. Vid ångerrätt/öppet köp ersätter vi inte fraktkostnader tillbaka till oss och ansvaret att försändelsen når oss ligger hos dig som kund. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen. Vid defekt förpackning eller uppenbar åverkan på produkten kommer prisavdrag att ske på minst 30% av produktens värde och kan i vid betydande åverkan nekas återköp. Du står själv för portokostnaden vid retur.

Reklamation
Reklamation till Teknikdelar ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom 36 månader från det att varan mottagits. Teknikdelar förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, eller ombesörja omleverans av varan och i sista hand återköp. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Vid reklamation, kontakta kundtjänst så skickar vi dig en svarspostadress för fri returfrakt. Teknikdelar har ingen möjlighet att i efterhand ersätta kostnaden för returfrakt om du väljer att skicka reklamationen utan att först ha kontaktat oss.

Enheter som utsätts för vatten- och fuktskador omfattas inte av garantin. Detta gäller även Smartwatch och aktivitetsarmband med IPX-klassificering.

Felaktiga reklamationer debiteras med minimum 249 kr inkl. moms upp till den faktiska hanteringskostnaden. Ansvaret för att försändelsen når oss ligger på dig som kund. Vi står för returfraktkostnaden (Gäller ej företag och ej spårbart) för godkända reklamationer, önskar du skicka spårbart så får du som kund stå för returkostnaden.

Vi erbjuder 12 månaders garanti på vårt sortiment med undantag av förbrukningsvaror och batterier. På dessa varor erbjuder vi 6 månaders garanti. 

Minimiorder
Minimiorder är 29 kr inklusive moms, exklusive fraktkostnad.

Betalningsalternativ 

Walley Checkout

I samarbete med Walley erbjuder vi betalning med Walley Checkout. Walley Checkout samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan Swish, direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet.

Faktura eller delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet. En mindre kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. Fullständiga villkor för Walley hittar du här:https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_SE.pdf och SECCI https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_SE.pdf 

my.walley.se   kan du se och betala alla dina fakturor från Walley.

Leveransvillkor
Normal leveranstid är cirka 1-3 arbetsdagar på lagerförda varor. Under högsäsong och andra tillfällen med ovanligt hög belastning kan det ta något längre tid . Varor som inte finns i lager, utan måste beställas från leverantör får en längre leveranstid. Du finner information kring aktuell lagerstatus för varje produkt på vår hemsida. Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan får du i samband med orderbekräftelsen, alternativt i efterhand via separat email. Du har då givetvis rätt att avstå, alternativt ändra din beställning. Vi kan inte erbjuda någon ersättning på grund av en leveransförsening. Skulle någon av produkterna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga produkter på din order kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den ursprungliga frakten.

Outlösta paket/fel angiven adress
Försändelser som levereras till utlämningsställe ligger ligger var där i 14 dagar innan de returneras tillbaka till oss. För försändelser som ej är utlösta och kommer i retur till oss debiteras en avgift f n 250kr inklusive moms för att täcka Teknikdelars transport- och administrationskostnader. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Om vi får tillbaka försändelsen pga okänd adress eller att du är avflyttad så debiterar vi 59 kr för att täcka hanteringskostnaden. 

Leveranssätt & ansvar
Vi erbjuder följande fraktsätt:

Brev / Varubrev – För beställningar med mindre vikt och volym. Din beställning levereras direkt hem i din brevlåda. Är försändelsen för skrymmande kommer brevbäraren antingen ringa på hos dig eller lämna en avisering så du kan hämta ut leveransen på närmaste postombud.

Postpaket – Din beställning levereras till ditt närmaste postombud. Du kommer att få en avisering via antingen SMS eller post-avi. Vi rekommenderar att du fyller i ditt mobilnummer för SMS-avisering i kassan för kortast möjliga leveranstid. För att kunna lösa ut paketet krävs det att du har med dig giltig legitimation. Ett postpaket ligger kvar hos postombudet i 7 dagar från ankomstdatumet.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt
Fraktkostnaden för en standardfrakt är f.n. 29 kr. 

Ansvar vid skada
Teknikdelar kan ej krävas eller hållas ansvariga ekonomiskt eller juridiskt för skador på hårdvara, mjukvara eller förlust av sparat minne som uppstår i samband med reparationer, oavsett orsak eller anledning. Teknikdelar kan ej heller krävas på ersättning för reparationer som resulterar i merarbete eller kostnader som uppkommer på grund av defekt produkt eller försenade leveranser. Vi rekommenderar att en fackmannamässig reparatör eller någon med väldigt god erfarenhet utför reparationen.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).  

När du handlar hos oss anger du personuppgifter så som namn, adress, emailadress, telefonnummer och i vissa fall även personnummer. Denna information behöver vi för att leverera varan till dig, men även för hantering av garantiärenden eller försäkringar. Personnummer krävs vid eventuell kreditupplysning.

Personuppgiftsansvarig är vi, Spares Nordic AB, 556998-9444, Fagerstagatan 7, 163 53, Spånga, Sverige, som behandlar personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen. Behandling av uppgifterna kan ske av oss eller av någon av våra samarbetspartners. Syftet med denna behandling är att kunna fullgöra våra åtaganden mot dig som kund samt informera om erbjudanden. Personuppgifterna behandlas också inom ramen för marknads- och kundanalyser, som utgör underlag för marknadsföring, metod- och affärsutveckling, och för att fullfölja det som krävs av oss enligt lag.

För att kunna upprätthålla en god servicenivå gentemot dig som kund dokumenterar vi all kundkommunikation. Du har rätt att på begäran ta del av dessa uppgifter. Om uppgifterna skulle visa sig vara felaktiga, ofullständiga eller på annat sätt irrelevanta åligger det oss att vidta rättelseåtgärder.

Läs mer om behandling av personuppgifter i vår Integritetspolicy https://www.teknikdelar.se/integritetspolicy 

Nyhetsbrev  
Som prenumerant på Teknikdelars nyhetsbrev får du ta del av erbjudanden, nyheter, mm. När du anmäler dig som prenumerant får du även 10% rabatt på ditt första köp. Du kan när som helst avregistrera dig från att få erbjudanden. Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Pris- och produktinformation
Vid eventuella felaktigheter i lagerstatus eller pris förbehåller sig Teknikdelar rätten att häva avtal om köp. Om varan utgått eller av annan anledning inte finns tillgänglig är Teknikdelar inte skyldig att tillhandahålla varan men kan föreslå en alternativ vara. All bildinformation ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.

Omdömen
Genom att lämna omdömen kring produkter på Teknikdelar.se ger du även Teknikdelar rätten att publicera de på Teknikdelar.se samt i andra kanaler och medier. Teknikdelar förbehåller sig rätten att publicera och/eller ta bort inskickade omdömen.

Massbeställningar
Vi förbehåller oss rätten att stoppa och kreditera massbeställningar eller beställningar från återförsäljare.

Övrigt
Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag vid en eventuell tvist.

För frågor kring innebörden av dessa Villkor eller tillvägagångssätt vid ångerrätt, reklamationer, transportskador eller annat, ta kontakt med Teknikdelars kundtjänst https://teknikdelar.zendesk.com/hc/sv