Snabba Leveranser

Fast frakt 29 kr

Köp- och leveransvillkor

 

Tillämpning och konsumentskydd

De här Allmänna villkoren (”Villkoren”) är tillämpliga på det köpeavtal som du som konsument ansluter med Dockans AB, organisationsnummer 556891-3353, nedan kallat Teknikdelar. För att ta tillvara på dina intressens om kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204) / GDPR på samtliga köp på www.teknikdelar.se

 

Köpinformation

Din order skickas från vårt lager i Malmö. Ändringar och tillägg måste göras innan din order behandlas och skickas från oss. Om du upptäcker eventuella felaktigheter på din order är det därför viktigt att du omgående kontaktar vår kundservice för att om möjligt ändra din order.

 

Priser

Samtliga priser anges inklusive moms eller exklusive moms, beroende på hur du valt att visa dem. Eventuella avgifter för frakt och fakturaavgifter kan tillkomma, vilket i sådana fall framgår i kassan. Efter att en beställning bekräftats kan pris endast ändras på grund av omständigheter som vi inte råder över (t.ex. krig, naturkatastrofer m.m.) samt vid uppenbara felaktigheter i det angivna priset.

 

Ångerrätt

Hos oss har du alltid trettio (30) dagars ångerrätt (gäller ej företag). Vill du under denna tid returnera en vara för byte eller återköp ska du följa returhanteringen på följande länk: https://www.teknikdelar.se/returns. Du som konsument har rätt att undersöka produkten. Tänk på att ångerrätten inte gäller vissa produkter som reservdelar, minneskort, usbstickor, batterier, hörlurar/headset samt andra plomberade produkter. 

Returnerar du en oanvänd produkt med tillhörande etiketter och förpackning inom 30 dagar återbetalas hela beloppet minus fraktkostnaden. Vid ångerrätt/öppet köp ersätter vi inte fraktkostnader till oss och ansvaret att försändelsen når oss ligger hos dig som kund. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen. Vid defekt förpackning eller uppenbar åverkan på produkten kommer prisavdrag att ske på minst 30% av produktens värde och kan i vid betydande åverkan nekas återköp. Du står själv för portokostnaden vid retur.

 

Reklamation

Om en vara avviker från vad som följer av avtalet mellan dig och Teknikdelar eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning av varan som Teknikdelar har givit, kan varan returneras. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Reklamation till Teknikdelar ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom sex (6) månader. Teknikdelar förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp. Vid reklamation, kontakta kundtjänst så skickar vi dig en fraktsedel för fri returfrakt. Teknikdelar har ingen möjlighet att i efterhand ersätta kostnaden för returfrakt.


Felaktiga reklamationer som beror på handhavandefel eller bristande erfarenhet av enhetsreparationer debiteras med 199 kr inkl. moms. Ansvaret för att försändelsen når oss ligger på dig som kund. Vi står för returfraktkostnaden (Gäller ej företag och ej spårbart) för godkända reklamationer, önskar du skicka spårbart så får du som kund stå för returkostnaden.

 

Minimiorder

Minimiorder är 29 kr inklusive moms, exklusive fraktkostnad.

 

Integritetspolicy

För oss på Dockans AB (Teknikdelar.se) är det viktigt att du alltid känner dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss. Med hjälp av vår integritetspolicy vill vi visa hur vi säkerställer att dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande personppgiftslagstifning. Vi vill göra det så enkelt som möjligt för dig som konsument att förstå hur vi behandlar dina personuppgifter. Läs om vår integritetspolicy i sin helhet här

 

Betalningsalternativ

-      Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

      Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna        Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

 

- Klarna faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

 

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 30 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning


Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.


- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

 

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

 

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.


Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation


- Payson
Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se.

 

Leveransvillkor
Normal leveranstid är cirka 1-3 arbetsdagar på lagerförda varor. Under högsäsong kan det ta längre 3-5 arbetsdagar. Varor som inte finns i lager, utan måste beställas från leverantör får en längre leveranstid. Du finner information kring aktuell lagerstatus för varje produkt på vår hemsida. Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan får du i samband med orderbekräftelsen, alternativt i efterhand via separat mail. Du har då givetvis rätt att avstå, alternativt ändra din beställning. Vi kan inte erbjuda någon ersättning på grund av en leveransförsening. Skulle någon av produkterna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga produkter på din order kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den ursprungliga frakten.

 

Outlösta paket/fel angiven adress

Skrymmande försändelser ligger hos utlämningsstället i 14 dagar innan de returneras tillbaka till oss. För försändelser som ej är utlösta och kommer i retur till oss debiteras en avgift f n 250kr inklusive moms för att täcka Dockans AB:s transport- och administrationskostnader. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Om vi får tillbaka försändelsen pga okänd adress eller att du är avflyttad så debiterar vi 59 kr för att täcka hanteringskostnaden. 

 

Leveranssätt & ansvar
Vi erbjuder följande fraktsätt:

Brev / Varubrev – För beställningar med mindre vikt och volym. Din beställning levereras direkt hem i din brevlåda. Är försändelsen för skrymmande kommer brevbäraren antingen ringa på hos dig eller lämna en avisering så du kan hämta ut leveransen på närmaste postombud.

Postpaket – Din beställning levereras till ditt närmaste postombud. Du kommer att få en avisering via antingen SMS eller post-avi. Vi rekommenderar att du fyller i ditt mobilnummer för SMS-avisering i kassan för kortast möjliga leveranstid. För att kunna lösa ut paketet krävs det att du har med dig giltig legitimation. Ett postpaket ligger kvar hos postombudet i 14 dagar från ankomstdatumet.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.


Frakt
Fraktkostnaden för en beställning är endast 29 kr. ( 49 kr utanför Sverige )

 

Ansvar vid skada:

Dockans AB kan ej krävas eller hållas ansvariga ekonomiskt eller juridiskt för skador på hårdvara, mjukvara eller förlust av sparat minne som uppstår i samband med reparationer, oavsett orsak eller anledning. Dockans AB kan ej heller krävas på ersättning för reparationer som resulterar i merarbete eller kostnader som uppkommer på grund av defekt produkt eller försenade leveranser. Vi rekommenderar att en fackmannamässig reparatör eller någon med väldigt god erfarenhet utför reparationen.

 

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). 

När du handlar hos oss anger du personuppgifter så som namn, adress, mailadress, telefonnummer och i vissa fall även personnummer. Denna information behöver vi för att leverera varan till dig, men även för hantering av garantiärenden eller försäkringar. Personnummer krävs vid eventuell kreditupplysning.

 

Personuppgiftsansvarig är vi, Dockans AB, 556891-3353, Scheelegatan 5, 212 28 Malmö, som behandlar personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen. Behandling av uppgifterna kan ske av oss eller av någon av våra samarbetspartners. Syftet med denna behandling är att kunna fullgöra våra åtaganden mot dig som kund samt informera om erbjudanden. Personuppgifterna behandlas också inom ramen för marknads- och kundanalyser, som utgör underlag för marknadsföring, metod- och affärsutveckling, och för att fullfölja det som krävs av oss enligt lag.

 

För att kunna upprätthålla en god servicenivå gentemot dig som kund dokumenterar vi all kundkommunikation. Du har rätt att på begäran ta del av dessa uppgifter. Om uppgifterna skulle visa sig vara felaktiga, ofullständiga eller på annat sätt irrelevanta åligger det oss att vidta rättelseåtgärder.



Nyhetsbrev  
När du blir kund hos teknikdelar.se kommer du ta del av våra mailutskick. Du kan när som helst avregistrera dig från att få erbjudanden via mail. Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Pris- och produktinformation

Vid eventuella felaktigheter i lagerstatus eller pris förbehåller sig Teknikdelar rätten att häva avtal om köp. Om varan utgått eller av annan anledning inte finns tillgänglig är Teknikdelar inte skyldig att tillhandahålla varan men kan föreslå en alternativ vara. All bildinformation ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.

 

Omdömen

Genom att lämna omdömen kring produkter på Teknikdelar.se ger du även Teknikdelar rätten att publicera de på Teknikdelar.se samt i andra kanaler och medier. Teknikdelar förbehåller sig rätten att publicera och/eller ta bort inskickade omdömen.

 

Massbeställningar

Vi förbehåller oss rätten att stoppa och kreditera massbeställningar eller beställningar från återförsäljare.

 

Övrigt

Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag vid en eventuell tvist.

För frågor kring innebörden av dessa Villkor eller tillvägagångssätt vid ångerrätt, reklamationer, transportskador eller annat, ta kontakt med Teknikdelar kundtjänst.